chick.jpg

بسته حمایتی دولت قیمت مرغ را کنترل کرد

چاپ

 altبه گزارش موج، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان این مطلب گفت: با تعیین بسته‌های حمایتی فعالیت واحدهای مرغداری توجیه‌پذیر شد و روند جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری به روال عادی بازگشت.
محمد یوسفی‌، با اشاره به ضرورت حمایت از مرغداران و تداوم روند جوجه‌ریزی‌، ادامه داد: هدفمند‌سازی یارانه حامل‌های انرژی واعمال قیمت‌های جدید سوخت‌، واحدهای مرغداری را در تامین سوخت با مشکل مواجه کرد و جوجه‌ریزی در بسیاری از واحدهای تولیدکننده مختل شد.

وی افزود: با توجه به تهیه بسته حمایتی از سوی دولت‌، مشکل سوخت واحدهای مرغداری مرتفع شده و جوجه‌ریزی به روال عادی خود بازگشت.
یوسفی‌، یکی از کمک‌های دولت را اختصاص گندم یارانه‌ای برای مرغداری‌ها اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت ذرت طی دو هفته گذشته، تخصیص گندم 170 تومانی برای واحدهای مرغداری، به روند فعالیت این واحدها کمک قابل توجهی می‌کند.
به گفته وی؛ تاثیر قیمتی ابلاغ و اجرای مصوبه حمایت از تولیدات کشاورزی و دامی طی هفته‌های آتی و پس از مدتی در بازار مشاهده خواهد شد.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، دلیل افزایش قیمت مرغ طی هفته‌های گذشته در بازارهای کشور را ناشی از برداشت نادرست از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها دانست و خاطر‌نشان کرد: با شفاف‌سازی چگونگی اعمال قیمت‌های جدید و اعلام تعرفه‌های جدید حمل و نقل، روند توزیع کالا در سراسر کشور به حالت عادی برگشت‌.
گفتنی است: براساس بسته جدید حمایتی دولت از تولیدات کشاورزی و دامی 150 میلیون لیتر گازوئیل 165 ریالی و یک میلیون تن گندم 170 تومانی برای خوراک طیور در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.