hen.jpg

بانک کشاورزی مسئول توزیع تسهیلات ساماندهی بازار گوشت شد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای ساماندهی بازار گوشت به بانک کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) نمایندگان مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه 93 کل کشور برای تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه با 134 رأی موافق، هشت رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس اصلاح صورت‌گرفته عبارت "از طریق قرارداد عاملیت در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا با معرفی" جایگزین عبارت "در اختیار " و عبارت "قرار می‌گیرد تا با عاملیت این صندوق" حذف شد.

بر اساس این مصوبه یک درصد از منابع ورودی به صندوق توسعه ملی در سال 1393 به‌منظور ساماندهی تولید و افزایش بهره‌وری تولید گوشت قرمز سالم و عرضه مناسب به بازار مصرف در قالب طرح پرواربندی دام عشایر با اصلاح و افزایش بهره‌وری زنجیره تولیداز طریق قرارداد عاملیت در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد تا با معرفی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی عشایر به‌صورت تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری عشایر و تشکل‌های مربوطه پرداخت شود.

تبدیل دلار به ریال موضوع این بند در مراکز مبادلات ارزی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، بر اساس مصوبه دیگر مجلس عبارت مرجع قانونی ذی‌ربط با 144 رأی موافق، سه رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن جایگزین عبارت مجمع عمومی بانک‌ها در بند (الف) تبصره (7) شد.

لازم به ذکر است، در بند (الف) تبصره (7) ‌آمده است: کلیه بانک‌ها موظفند تا پایان شهریورماه سال 1393، مانده ‌وجوه اداره ‌شده و یارانه سود تسهیلات که تا پایان سال 1392 از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان تخصیص نیافته و یا بخشی از آن پرداخت و اجرایی نشده است را با احتساب سود سپرده دوره ماندگاری وجوه نزد بانک، به حساب ردیف درآمدی 310605 و مبالغ وصولی بابت بازپرداخت تسهیلات اعطائی (وجوه ‌اداره‌‌شده) را حداکثر یک ‌هفته پس از وصول به حساب ردیف درآمدی 310602 واریز کنند.

به کمیته‌ای مرکب از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود وجوه مذکور را از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از محل ردیف 4-540000 جدول شماره (9) این قانون به‌‌منظور افزایش سرمایه بانک‌های دولتی پس از تصویب مجمع عمومی بانک‌ها و یا پرداخت وجوه اداره‌شده، اختصاص دهد.