chick.jpg

روزانه 7 هزار دام در اصفهان کشتار می‌شود/احتمال افزایش قیمت گوشت قرمز

چاپ

خبرگزاری فارسalt
رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت گوشت تا پایان سال وجود دارد، گفت: روزانه 7 هزار دام در استان اصفهان کشتار می‌شود.
اصغر پورباطنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز نسبت به ماه‌های گذشته افزایش نداشته است، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته افزایش ناگهانی نداشته است، اما احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته در این زمان قیمت گوشت قرمز به کیلویی 30 هزار تومان نیز رسید، اما امسال تاکنون قیمت گوشت 26 هزار تومان بوده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان تصریح کرد: تجربه چندین ساله ثابت کرده است که با افزایش تقاضای مردم احتمال افزایش در قیمت گوشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد که قیمت گوشت قرمز تا پایان سال به 27 هزار تومان برسد، اضافه کرد: به صورت معمول کاهش در قیمت گوشت در ابتدای سال رخ می‌دهد.

پورباطنی با اشاره به اینکه به غیر از گوساله روزانه 7 هزار دام در استان اصفهان کشتار می‌شود که مصرف روزانه در استان 10 تن گوشت گوسفند و نزدیک به 4 هزار تن گوشت گوساله است، تاکید کرد: این میزان کشتار تنها یک‌چهارم نیاز استان را رفع می‌کند و سایر نیاز‌های استان با استفاده از واردات تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این واردات از شهرستان‌های خرم‌آباد، چهارمحال و بختیاری، شیراز و مشهد به صورت دام زنده وارد استان شده و در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: اتحادیه درصدد اجرای برنامه برای فروش ویژه بهاره است و این برنامه در ایام عید در بازار‌های مشخصی با تخفیف چهار درصد اجرا می‌شود.