soy.jpg

تولید 50 هزار تن گوشت سفید در اردبیل

چاپ

خبرگزاری فارسalt
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 50 هزار تن گوشت سفید از طریق واحدهای صنعتی و نیمه‌ صنعتی در سطح این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: در حالی که در آخر سال 88 تولید گوشت سفید و مرغ در استان اردبیل حدود 18 هزار و 500 تن بود در حال حاضر این رقم به بیش از 32 هزار تن رسیده و همچنان روند رو به رشدی را شاهد و ناظر هستیم.

وی عنوان کرد‌: بر اساس برنامه‌ریزی‌های که انجام دادیم و افزایش ظرفیت تولید توسط مرغداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی، خصوصی و فعالان بخش خصوصی این میزان تولید در پایان سال آینده به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در کنار این شرایط تولیدی که همچنان با نگاه ویژه به حوزه اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی صورت می‌گیرد ضروری است هدفگذاری‌ها به سمتی باشد تا تولید محصولات زراعی، باغی و دامی به سرعت افزایش پیدا کند.

عبد‌ایمانی ادامه داد: در بیش از 22 هزار هکتار طرح مبارزه بیولوژیکی مورد توجه قرار گرفته به طوری که در این میزان اراضی از هیچ کود و سمی استفاده نمی‌شود.

این مسئول توجه به مدیریت تلفیقی آفات را نیز یکی دیگر از اولویت‌‌های جهاد کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز امسال 65 هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش تحت مدیریت تلفیقی آفات قرار گرفته و قرار است کیفی‌ترین و پاک‌ترین محصول تولید شده و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در تولید محصول پاک، سالم و ارگانیک استان اردبیل موفق به دریافت نشان استاندارد شده تا همچنان در کشور پرچمدار تولید در این عرصه باشیم.

عبد‌ایمانی بیان داشت: در تحقق شعار حماسه اقتصادی بخش کشاورزی در افزایش کمی و کیفی تولید محصولات پیشقدم شده و توانسته است نقش اساسی خود را به خوبی ایفا کند که در این ارتباط امیدواریم هدفگذاری‌ها به سمتی باشد تا در پایان سال رضایت‌مندی ولی امر مسلمین را در خلق حماسه اقتصادی شاهد باشیم.

وی گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش تولید و توجه جدی به زیرساخت‌ها توسعه این بخش بیش از هر زمان دیگر در دستور کار و هدف‌گذاری اصلی قرار گرفته به طوری که در سال جاری 2 هزار و 500 طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری 225 میلیارد تومان اشتغالزایی 40 هزار نفر در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 30 طرح تولیدی و 10 طرح عمرانی به مرحله افتتاح می‌رسد که برای اجرای این پروژه‌ها 55 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

عبد‌ایمانی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: اجرایی شدن چنین پروژه‌های زیرساختی در تقویت امر تولید و کارآفرینی برتر بستری را فراهم می‌کند تا ظرفیت اشتغال در بخش کشاورزی همچنان افزایش یابد.