corn.jpg

مشکلات صنعت مرغداری کشور

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغ سراسری گوشتی گفت: با تغییر نرخ ارز مرجع به ارز مبادله‌ای، افزایش 70 درصدی قیمت نهاده‌های تولید مرغ و کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر متاسفانه شاهد کاهش شدید تولید مرغ هستیم.
محمدحسین زمانی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه‌خوزستان عنوان‌کرد: در این مدت هر کیلوگرم مرغ 800 تا 1000 تومان زیرقیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شد و مرغداران گوشتی کشور دچار خسارات شدیدی شده‌اند.

وی افزود: با وجود اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور چشم به تولید داخلی داشته باشیم، متاسفانه با خبر شده‌ایم دولت به جای خریداری مرغ مازاد تولید کشور و عرضه آن به صورت گرم در سبد یارانه‌ای خانوار و خرید و ذخیره‌سازی آن برای زمان نیاز، اقدام به واردات مرغ از کشورهای ترکیه و برزیل کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغ سراسری گوشتی ادامه‌داد: این در حالی است که اتحادیه سراسر مرغداران گوشتی کشور و 31 اتحادیه استانی آمادگی خود برای تامین نیازهای مرغ کشور اعلام کرده‌اند.

زمانی‌راد گفت: به نظر می‌رسد این برنامه فقط مبارزه با تولید و تولیدکننده داخل و نابودی چرخه اقتصادی تولید گوشت مرغ کشور و ایجاد زمینه برای واردات بلندمدت است.

وی خاطرنشان‌کرد: آیا بهتر نیست دولت به جای واردات مرغ و توزیع سرمایه ملی کشور میان تولیدکنندگان خارجی و تقویت آنان، تولیدات داخلی را خریداری کرده و با حمایت از تولیدکننده داخلی از ورشکستگی و نابودی آنان جلوگیری کند و دلارهای نفتی را برای محصولات ضروری‌تر هزینه کند؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی بیان‌کرد: اگر تا چند روز آینده دولت اقدام سریعی برای جذب مازاد تولید داخلی نکند تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ دچار ورشکستگی جبران‌ناپذیر شده و از چرخه تولید خارج می‌شوند.