chick.jpg

حمایت معاونت دام از تأمین نقدینگی مجموعه گاو شیری آستان قدس رضوی/ رکنی: تولیدات پروتئینی آستان، تقدس

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در واحدهای تولیدکننده شیر، طیور و سایر محصولات پروتئینی وابسته به آستان قدس رضوی باید نقدینگی مورد نیاز برای تلفیق واحدها تأمین شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در بازدید از بزرگ‌ترین مجموعه گاو شیری در آستان خراسان رضوی گفت: این مجموعه نسبتاً وسیع با فعالیت‌های بی‌شمار که وابسته به آستان قدس رضوی است، میزان تولیدات آن بالا است.حسن رکنی افزود: میانگین تولید شیر در این مجموعه از تولید کشوری بالاتر بوده و حدود 34 لیتر برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات غذایی و پروتئینی در کشور است که باید تسهیلات مورد نیاز برای تأمین نقدینگی فراهم شود.

رکنی ادامه داد: واحد فعالی در زمینه طیور نیز وابسته به این آستان وجود دارد که لازم است واحدهای پیشین و پسین آن نیز فعال شود، به‌گونه‌ای که از زنجیره خوراک گرفته تا بسته‌بندی و بازاریابی در آن تقویت شود.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر تولیدات فرآورده‌های پروتئینی وابسته به آستان قدس رضوی در این استان و برای رفاه حال زائران توزیع می‌شود.

حمایت همه‌جانبه از تولیدات پروتئینی آستان قدس رضوی

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: تأمین نهاده‌های مورد نیاز از مشکلات اصلی آستان قدس رضوی بوده که نیاز است با تأمین نقدینگی مرتفع شود که علاوه بر آن می‌توان برای پرورش دام‌های سنگین نیز سرمایه‌گذاری کرد.

رکنی تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی رهنمودهای لازم را برای افزایش تولیدات این آستان ابراز داشته و همکاری‌های مورد نیاز را اعلام می‌کند.

وی اظهار داشت: تولیدات مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با قداست توأم بوده، بنابراین باید حمایت شود.

رکنی همچنین گفت: از صندوق‌های حمایتی و سازمان‌های اقتصادی برای مساعدت در تأمین نقدینگی کمک گرفته شود.

وی در پایان افزود: استفاده از روش‌های تجمیعی برای کارخانه‌های آستان قدس رضوی و تأمین نقدینگی از مهم‌ترین مباحثی است که در این بازدید مورد تأکید قرار گرفت.