wheat.jpg

وزارت جهاد کشاورزی برنامه خودکفایی گندم را در دستور کار قرار داد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
وزیر جهاد کشاورزی امروز در صحن غیرعلنی در گفتگو با نمایندگان از برنامه وزارتخانه متبوعش برای تولید پایدار گندم خبر داده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: مهندس حجتی صبح امروز در جلسه غیرعلنی خود با نمایندگان مجلس از افزایش تولید گندم و همچنین دانه‌های روغنی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

محمدرضا امیری کهنوج افزود: وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد که برنامه جامع مناسبی برای گندم در حال تدوین است که منتظر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این باره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه تنها محصولات رقیب گندم را جو و کلزا عنوان کرده و افزود که تنها این دو محصول هستند که می‌توانند رقابت نزدیکی با گندم داشته باشند، لذا به‌نظر می‌رسد تولید گندم و دانه‌های روغنی با محوریت کلزا باید به‌صورت توأم در نظر گرفته شود.

امیری کهنوج یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی از کلیات برنامه پیشنهادی خود در جمع نمایندگان سخن گفت، اما تصریح کرد که به‌زودی برنامه مذکور به شکل مکتوب در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.
شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شد
به گفته نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون کشاورزی از واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است.