hen.jpg

شرایط لازم برای صادرات طیور شهرستان سقز به عراق فراهم است

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
معاون امور دام جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان سقز، شرایط لازم برای صادرات طیور این شهرستان به عراق مهیا است.
به گزارش ایرنا، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره مرغداری های شهرستان سقز افزود: هم اکنون صادرات طیور از بانه و مریوان صورت می گیرد و تعاونی مرغداران شهرستان سقز به عنوان یک تعاونی موفق، می تواند زنجیره و حلقه تولید را تشکیل و در آینده صادرات طیور را انجام دهد.

وی با اعلام اینکه صنعت مرغداری در کشور و استان یک صنعت روبه رشد است عنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید، نقطه قوتی برای مرغداری های شهرستان سقز است و این موضوع ضرورت تشکیل زنجیره و حلقه تولید، جهت فراهم نمودن امر صادرات را اجتناب ناپذیر جلوه می دهد.

جعفری با اذعان به این موضوع که هدف وزارت جهاد کشاورزی واگذاری امور به تشکل های مرتبط است، بیان کرد: با تمام وجود از فعالان عرصه تولیدات دامی در زمینه های مختلف حمایت خواهیم کرد.

زیبا کردار رییس سازمان دامپزشکی استان کردستان هم در این نشست با اعلام اینکه هم اکنون دان مرغی از شهرستان سقز به عراق صادر می شود اظهار امیدواری کرد با تشکیل زنجیره و حلقه تولید، این سازمان نیز در بحث صدور مجوز، تسهیلات لازم را انجام دهد تا در آینده نزدیک مرغ و تخم مرغ نیز از سقز به کشور همسایه صادر شود.