corn.jpg

دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام،طيور و فرآوردهای لبنی افتتاح شد

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته ، فردا با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی و مسئولان انجمن ها و اتحادیه های مربوطه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش می یابد
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل زا  ستاد خبری دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته؛ در این نمایشگاه  بیش از 400 شرکت داخلی و خارجی  مشارکت دارند .

 دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته،امسال با استقبال قابل توجه کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپائی مواجه شده  و از این لحاظ نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد یافته است . همچنین شرکت های داخلی نیز امسال نسبت به دوره قبلی این نمایشگاه ، از رشد 35 درصدی برخوردارند .

در دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته ، شرکت ها و نمایندگانی از کشورهای : آلمان،چین ،ترکیه، فرانسه، بلژیک ،مالزی ،سوئیس،اتریش، کره جنوبی و ایتالیا حضور دارند.

شرکت کنندگان دراین نمايشگاه؛درسه زيرگروه : تجهيزات مورد نياز صنايع دامپروري و مکمل هاي خوراکي، دامپزشکي و واکسن هاي دامي، دارو و مکمل هل های غذائی و صنايع، فرآوردها و تولیدات لبني؛جدیدترین و نوین ترین تجهیزات ، صنایع ، دستگاهها و خدمات خود را  ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد .
 
دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته ، در فضایی به مساحت بیش از 32هزار متر مربع ؛  در سالن های ( 44 آ و ب) (41 آ و ب) ( 31 آ و ب) ( 38 آ وب) ( سالن 35) و فضای باز  نمایشگاهی برگزار خواهد شد .

قرار است در مدت چهار روز برگزاری این نمایشگاه ، چهار هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای منطقه آسیای میانه و خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران حضور یابند و ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی؛ با تجار ، بازرگانان و تولید کنندگان ایرانی وارد مذاکره و گفتگو شوند.

 برگزاری  چهار کارگاه تخصصی و آموزشی،  از دیگر  برنامه های جانبی دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته است .

 معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای شرکت ها ، نهادها و سازمان های داخلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، آشنائی با الگوهای موفق جهانی در عرصه دام و طیور و فرآوردهای لبنی، فراهم نمودن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار ؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است .

ابوالقاسم سالار رضائی ، رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین نمايشگاه بين المللي دام ، طيور، فرآوردهای لبنی و صنایع وابسته با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: امروز اهمیت صنعت دام و طیور و سهم آن در سبد غذای خانوار ، سلامت، بهداشت و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و تامین غذا که بخشی از اهداف صنایع دام و طیور محسوب شده نیز جزو نیازهای اولیه زیستی به شمار می رود لذا برگزاری چنین نمایشگاه هائی می تواند موجب رونق این صنعت و توسعه آن در کشور شود .

رضائی با بیان اینکه صنعت دام و طیور و فرآوردهای لبنی یکی از پیش نیازهای استقلال هرکشوری محسوب می شود، افزود: نیاز روز افزون به فرآورده های مستقیم و غیر مستقیم دام و طیور در صنایع غذایی ، کشاورزی و مصنوعات آن همچون کیف و کفش و البسه؛ موجب توجه خاص و جدی به این صنعت شده و همزمان با گسترش شهر نشینی، نه تنها از رونق آن کاسته نشده که مورد اقبال بیشتری نیز قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات دام و طیور در حال حاضر ضمن تامین نیازهای کشور، سهم قابل توجه ای در تولید ناخالص ملی ، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال برعهده دارند .
 
 علاقمندان می توانند از 28 آبان ماه تا یکم آذر ماه هر روز از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه واقع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران بازدید کنند .