corn.jpg

۶۰واحد كشتارگاه صنعتي در كشور احداث مي شود

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

رييس سازمان دامپزشكي كشور از احداث ۶۰واحد كشتارگاه صنعتي در راستاي اجراي طرح ملي مبارزه با بيمارهاي مشترك بين انسان و حيوان در كشور خبر داد.
دكتر محسن دستور عصر چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: در كشور به نسبت اوايل انقلاب اسلامي ايران كه تنها يك كشتارگاه صنعتي در كشور وجود داشت در حال حاضر ۲۲۰ واحد كشتارگاه صنعتي در حال فعاليت است وي با بيان اينكه هم اكنون بيش از ۴۵درصد كشتارگاههاي سنتي كشور تعطيل شده است تصريح كرد: ۳۵۰واحد كشتارگاه سنتي نيز در كشور وجود دارد كه زير نظر اين مركز و با فعاليت مستمر ناظرين بهداشتي و دامپزشكي ادامه فعاليت دارند.

دستور ادامه داد:ميزان رشد كشتار گاو و گوساله در كشتارگاههاي كشور نسبت به سال هاي گذشته افزايش داشته كه نشان از ذبح و كشتار در كشتارگاههاي كشور است.
وي تصريح كرد: تمام تلاش سازمان دامپزشكي كشور بر اين است كه كشتارهاي خارج از كشتارگاه نيز با نظارت دقيق اداره كل دامپزشكي صورت بگيرد .
رييس سازمان دامپزشكي كشور در ادامه يادآور شد: مهمترين نگراني دامپزشكي كشور ارايه درست خدمات دامپزشكي ، توليد محصول سالم و حفظ سلامت مردم جامعه است .
دستور افزود: كمبود اعتبارات نيز از ديگر مشكلات اين سازمان است كه اگر در اين بخش نتوانيم حداقل نيازها را تامين و خدمات را انجام بدهيم شاهد شاخص هاي پاييني نيز خواهيم بود ولي خوشبختانه در مقايسه با سال هاي گذشته شاخص هاي بهداشتي بهتري را شاهد هستيم .
وي به توليد محصولات دامي بدون استفاده از آنتي بيوتيك‌ در كشور اشاره كرد و افزود: اين امر در راس برنامه هاي مهم اين سازمان در سال جاري قرار دارد .
به گفته وي ، در سال هاي گذشته توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك را در كشور داشتيم ولي امسال توليد تخم مرغ بدون آنتي بيوتيك نيز در دستور كار اين سازمان قرار دارد كه يكي از اهداف پايش محصول اين است كه به سمت توليد محصولات سالم برويم .
رييس سازمان دامپزشكي كشور در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي مناسب صنعت اسب در ايران افزود: در سال هاي اخير تلاش هاي زيادي براي رفع مشكل قرنطينه صورت گرفته است و اميدواريم با همكاري ساير ارگان ها و بخش هاي دولتي و خصوصي در حوزه اسب هر چه زودتر به اهداف مورد نظر برسيم.
دستور افزود:سامانه پايش بيماري هاي اسب كه پس از تهيه و تدوين به مرحله اجرا درآمده است گام مهمي در رفع مشكل قرنطينه اسب در ايران محسوب مي شود.
وي تاكيد كرد:سازمان دامپزشكي ايران به طور جدي تلاش مي كند تا اطمينان جامعه جهاني را نسبت به رعايت بهداشت اسب در ايران جلب كند و در اين راه برنامه ريزي مناسبي صورت گرفته است.
او در پايان بيان كرد:انجام فعاليت هاي آزمايشگاهي و تشخيص بيماري هاي ويژه اسب نيز در دستور كار سازمان دامپزشكي قرار گرفته است تا در مسابقات بين المللي شركت و رتبه هاي خود را كسب كنند.