soy.jpg

گندم‌کاران همچنان منتظر دریافت دسترنج هستند

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاروزی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از مرز پنج میلیون تن گذشته است اما همچنان گندم‌کاران از پانزدهم مرداد ماه امسال بهای محصولشان را دریافت نکرده‌اند.
دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان از سوی بخش خصوصی و دولتی به ویژه از هشت میلیون تن رسیده است که پنج میلیون و 60 هزار تن آن از سوی دولت به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی افزود: علیرغم این‌که پس از ابلاغ نرخ جدید تضمینی گندم مشکلات متعددی در پرداخت بهای این محصول به کشاورزان به وجود آمده است تاکنون میزان مناسبی از گندم تولیدی از کشاورزان خریداری شده که در صورت اصلاح سیستم خرید تضمینی و بازنگری در قیمت آن می‌توان حدود هفت میلیون تن گندم از کشاوزان خرید.

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاروزی گفت: در حال حاضر کمبود نقدینگی مراکز خرید باعث شده در خرید تضمینی گندم مشکلاتی بوجود آید و از سوی دیگر این محصول، خوراک دام و طیور شود و دلالان آن را بخرند.

حیدرپور تاکید کرد:‌ وزارت جهاد کشاورزی همواره از طریق معاون اول رییس جمهور و دولت پیگیر حل مشکلات کشاورزان به ویژه گندم‌کاران است اما برای تامین نقدینگی و پرداخت دسترنج کشاورزان باید اقدامی سریع انجام شود.