corn.jpg

نهاده‌های بلاتکلیف و تامین علوفه دامداران از بازار سیاه

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: در شرایطی که دامداران به دلیل عدم تخصیص ارز مناسب برای ترخیص نهاده با مشکل مواجه شده‌اند ناچارند تا با رجوع به بازار سیاه دغدغه خود را برطرف کنند.
سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بازار آزاد برای فروش نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان در کشور وجود دارد و به دلیل مشکلات اخیر توسعه یافته است اما دامداران نمی‌توانند گله‌های خود را گرسنه نگه دارند و مجبورند برای تامین خوراک دام خود به بازار سیاه هم مراجعه کنند.

وی افزود: در صورتی که دامدار نهاده مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کند حتی اگر علوفه برای او به قیمت ارزان نیز تامین شود حکم نوش‌دارو را پیدا می‌کند چرا که قیمت تمام شده محصول تولید شده دامدار با قیمت‌های بازار سیاه افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از سال گذشته تاکنون اقدامات مناسبی برای تامین نهاده دامداران انجام داده است اما مشکل اصلی دامداران در حال حاضر بانک مرکزی است که ارز کافی برای ترخیص نهاده‌های بلاتکلیف در گمرک را اختصاص نمی‌دهد.

سلطانی اظهار امیدواری کرد: با اظهارات اخیر رییس جمهوری برای تشکیل کارگروه رفع موانع اقتصادی و وعده‌های وزیر جهاد کشاورزی دامداران به آینده برای تولید بیشتر امید دارند.