corn.jpg

قیمت مصوب نهاده‌های دامی در هفته آینده اعلام می‌شود

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 نوسانات اندکی در حد 2 درصد در بازار گوشت مشاهده شده است که بیشتر به دلیل قاچاق دام و عدم فروش پوست بوده است.
بازار گوشت در دو ماه اخیر متعادل بوده است تنها در بعض اوقات نوسانات اندکی در حدود ۲ درصد داشته است.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه تنظیم بازار بر واردات به حدی که نیاز گوشت داخلی را تامین کند، تاکید شد تا در ماه‌های آتی شاهد افزایش قیمت نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات از استرالیا و پاکستان انجام می‌شود، ادامه داد: مقداری گوشت هم از گرجستان وارد می‌شود که ناچیز است و هنوز در بازار خود را نشان نداده‌ است و بیشتر در اختیار شرکت‌های بسته بندی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت در دو ماه اخیر متعادل بوده است، افزود: نوسانات اندکی در حد 2 درصد در بازار گوشت مشاهده شده است که بیشتر به دلیل قاچاق دام و عدم فروش پوست بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل خروج دام هنوز به طور کامل بر طرف نشده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوزصادرات پوست هم با محدودیت روبرو است و تجار رغبتی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند.

ملکی گفت: با این حال قیمت گوشت در هفته گذشته ثابت بوده است و گوشت گوسفندی کیلویی ۲۳ هزار تومان و گوشت شقه بدون دنبه هم کیلویی ۲۶ هزار تومان به مغازه دار تحویل داده‌ می شود.

وی در پایان در خصوص نهاده‌های دامی اظهار داشت: در جلسه تنظیم بازار اعلام شد که نهاده‌های دامی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام داده شده است و ورود نهاده‌های ترخیص شده باعث کاهش قیمت نهاده در بازار شده است و تا هفته آتی قیمت‌های مصوب برای نهاده‌ها اعلام خواهد شد.