soy.jpg

800 میلیارد تومان بدهی دولت به گندمکاران

چاپ

خبرگزاری فارسalt
سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه گفت: 500 میلیارد تومان از پول خرید جدید گندم و 300 میلیارد تومان از محل مابه‌التفاوت افزایش نرخ تضمینی خرید به کشاورزان پرداخت نشده است.
محسن دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت پرداخت پول گندمکاران گفت: تاکنون 28 هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است و 5 هزار میلیارد ریال به دلیل عدم کارسازی اعتبار از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت نشده است.

به گفته دارایی، تاکنون میزان گندم خریداری شده از سوی مراکز دولتی از 4.5 میلیون تن گذشته است.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه تصریح کرد: طی چند روز آینده با تخصیص اعتبار از سوی شرکت بازرگانی دولتی پول کشاورزان تحویل داده می‌شود.

*300 میلیارد تومان طلب گندمکاران از بابت مابه‌التفاوت افزایش نرخ خرید

دارایی در پاسخ به پرداخت مابه‌التفاوت خرید گندم با نرخ جدید گفت: مابه‌التفاوت افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به 800 تومان نیز که به میزان 3 هزار میلیارد ریال است، تاکنون به دلیل عدم کارسازی اعتبار از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور پرداخت نشده است.

به گزارش فارس، اواسط فصل خرید گندم، دولت بهای گندم را از 720 تومان به 800 تومان افزایش داد و قرار شد، این نرخ از ابتدای فصل خرید اعمال شود، یعنی تمام گندم‌هایی که قبلا با نرخ 720 تومان خریداری شده بود، محاسبه و مابه‌التفاوت آن با نرخ 800 تومان نیز پرداخت شود.