soy.jpg

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی گندمکاران تا دو هفته آینده

چاپ

خبرگزاری تسنیمalt

معاون وزیر صنعت از پرداخت پول گندمکاران تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون ۲۳۰۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم پرداخت شده است.
عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد پرداخت پول گندمکاران که از ابتدای مرداد ماه پرداخت نشده است، اظهار داشت: تا کنون حدود 2.3 هزار میلیارد تومان بابت خرید گندم پرداخت شده و مابقی آن نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که مابقی بدهی دولت به کشاورزان بابت گندم چقدر است و چه زمانی پرداخت می شود، گفت: از کل خریدی که تا کنون انجام شده، حدود 600 میلیارد تومان آن باقی مانده که طی دوهفته آینده  این بدهی نیز پرداخت خواهد شد. قیمت پرداختی به کشاورزان نیز بر اساس هر کیلو 800 تومان است.

به گزارش تسنیم، قیمت خرید تضمینی گندم تا 26 تیر ماه هر کیلو 720 تومان بود که احمدی نژاد قبل از سفر به عراق قیمت خرید تضمینی را به 800 تومان افزایش داد.اما با توجه به اینکه میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت و پیش بینی این میزان وجود نداشت، از نظر تأمین پول بازرگانی دولتی با مشکل روبه رو شد و بر اساس گفته مسئولان وزارت جهاد از ابتدای مرداد ماه دولت پولی بابت خرید گندم به کشاورزان نداده است.

بر اساس این گزارش، در این شرایط کشاورزان به دلیل نیاز به پول نقد بیشتر گندم خود را به دلالان به قیمت حدود 20 تومان زیر نرخ مصوب 800 تومان می‌فروشند.