hen.jpg

تعلیق تفاهمنامه ۴ جانبه/ شرکت پشتیبانی دام علوفه دامداران را تامین نمی‌کند

چاپ

خبرگزاری فارسalt
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به تعهد خود برای تحویل علوفه ارزان به دامداران عمل نمی‌کند.
سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام از سه ماه قبل از عید  نهاده به دامداران نداده است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران افزود: براساس تفاهمنامه چهار جانبه شرکت پشتیبانی امور دام، وزارت صنعت، اتحادیه دامداران و انجمن لبنی قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام علوفه ارزان به دامداران بدهد و آنها نیز شیر خام به قیمت کیلویی 1110 تومان درب کارخانه تحویل دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که دامداران با خرید علوفه از بازار سیاه و به قیمت گران محصول تولیدی خود را با قیمت تعهد شده به کارخانه تحویل می‌دهند، اما شرکت پشتیبانی امور دام علوفه مورد نیاز دامداران را تأمین نمی‌کند.

روستا افزود: شرکت پشتیبانی امور دام اخیراً خود اقدام به افزایش قیمت علوفه کرده است سویا از کیلویی 900 تومان به 1050 تومان، جو از 590 تومان به 650 تومان و ذرت از 600 تومان به 700 تومان افزایش داده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام خود باعث افزایش قیمت در بازار آزاد شده است علاوه بر آن عدم تخصیص ارز برای واردات نهاده نیز قیمت خوراک دام و طیور را در بازار 50 درصد افزایش داده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران تاکید کرد: در صورتی که شرکت پشتیبانی امور دام به تعهدات خود عمل نکند مجبور به ارائه دادخواست به دادگاه هستیم.