corn.jpg

مقاومت بانک مرکزی در برابر تصمیم شورای عالی امنیت ملی و دستور رئیس‌جمهور

چاپ

خبرگزاری فارسalt
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی مرغداری‌های کشور گفت: به‌رغم تصمیم شورای عالی امنیت ملی و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت ارز مرجع ۱۲۲۶ و ۲۴۷۷ تومان به کالاهای اساسی تا پایان سال، اما بانک مرکزی همچنان مقاومت می‌کند.
حمید فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهارداشت: بانک مرکزی پرداخت ارز 1226 تومان را مغایر با آنچه در قانون بودجه سال 92 تصریح شده است می‌داند.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی مرغداری‌های کشور افزود: رئیس جمهور نظر خود را درمورد پرداخت ما به‌التفاوت  ارز 1226 و 2477 تومان به کالاهای اساسی بیان کرده و احتمالاً دستور کتبی آن نیز صادر شده است اما فعلاً بانک مرکزی آن را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اخیراً شورای عالی امنیت ملی نیز تصمیمی برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 و 2477 تومان به کالاهای اساسی گرفت اما همچنان اجرایی نمی‌شود.

فاضلی گفت: قرار است مابه‌التفاوت ارز 1226 و 2477 تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود اما به دلیل عدم تشکیل کابینه و استقرار دولت، همچنان این تصمیمات بدون اجرا مانده است.

به گفته فاضلی، طی دو ماه گذشته مرغداران به قیمت بیش از 50 درصد قیمت قبلی، نهاده‌ها و خوراک طیور را خریداری می‌کنند که این عاملی برای کاهش تولید شده و اثرات آن در 20 روز آینده مشخص‌تر خواهد شد.

به گزارش فارس، قیمت مرغ در بازار با سیر صعودی به کیلویی 6 هزار و 700 تومان یعنی 500 تومان در هر کیلو نسبت به هفته اخیر افزایش یافته است.

فاضلی همچنین تاثیر روانی صحبتهای رئیس جمهور مبنی بر تخصیص ارز 1226 را در پایین آوردن قیمت سویای وارداتی موثر خواند و گفت: طی 4 روز گذشته قیمت این نهاده وارداتی تا 15 درصد کاهش یافته است.