chick.jpg

۸ هزار میلیارد ریال بدهی به گندم‌کاران/تقاضای تسهیلات از بانک مرکزی برای گندم

چاپ

خبرگزاری فارسalt
سخنگوی خرید تضمینی بانک سپه با بیان اینکه ۸ هزار میلیاردریال بدهی به گندمکاران وجود دارد، گفت: از بانک مرکزی درخواست تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد ریالی به شرکت بازرگانی دولتی برای پرداخت پول گندم‌کاران شده است.
محسن دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه گندم‌کاران از عدم پرداخت پولشان گلایه دارند، گفت: متأسفانه این طور است و قرار بود 5 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان هدفمندسازی پرداخت شود، اما این گونه نشده و اعتباری هم از سوی شرکت بازرگانی دولتی در اختیار بانک سپه قرار نگرفته است.

سخنگوی خرید تضمینی بانک سپه افزود: تاکنون دو هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک سپه در دو مرحله به گندمکاران پرداخت شده است، اما هنوز 8 هزار میلیارد ریال بدهی به گندمکاران وجود دارد.

دارایی افزود: از بانک مرکزی درخواست شده است تا در صورت موافقت 15 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات، به شرکت بازرگانی دولتی برای پرداخت پول گندمکاران داده شود.

به گزارش فارس، بانک سپه عاملیت پرداخت پول خرید تضمینی گندم کشاورزان را بر عهده دارد و طی روزهای گذشته نامه‌ای انتقاد آمیز از سوی استانداری آذربایجانشرقی به شرکت بازرگانی دولتی درباره عدم پرداخت پول گندمکاران ارسال شده بود.