corn.jpg

کاهش مصرف شیر به دلیل گرما است/ افزایش قیمت شیر کاملا منطقی و منصفانه است

چاپ

خبرگزاری ایلناalt
 افزایش قیمت شیر حدود ۱۵ درصد است که با توجه به تورم ۳۲ درصدی ناچیز است و حتی بر اساس توافق انجام شده قیمت شیرخام5.6 درصد و فرآورده‌های لبنی ۹ درصد زیر قیمت کار‌شناسی اعلام شده است.
تولید كننده شیر کاهش مصرف شیر در این روزها را تنها به دلیل گرمای هوا و عدم تمایل عمومی به شیر عنوان كرد.
احمد مقدسی عضو شركت تعاونی كشاورزی و دامپروری مهاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش مصرف شیر اظهار داشت: کاهش مصرف شیر در این روزها به دلیل گرمای هوا بوده است و معمول است که در تابستان مصرف شیر کاهش بیابد و کاهش مصرف شیر به دلیل افزایش قیمت آن نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت تمام شده شیر و همچنین با در نظر گرفتن گران شدن نهاده‌ها و دیگر هزینه‌های تولید افزایش قیمت شیر کاملاً منطقی و منصفانه بوده است.

مقدسی با اشاره به تورم 32 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزود: افزایش قیمت شیر حدود ۱۵ درصد است که با توجه به تورم ۳۲ درصدی ناچیز است و حتی بر اساس توافق انجام شده قیمت شیرخام5.6 درصد و فرآورده‌های لبنی ۹ درصد زیر قیمت کار‌شناسی اعلام شده است.

عضو هیات مدیره مركزی مهاد افزود:در کل سرانه مصرف شیر در ایران پایین است بر طبق آمار رسمی سرانه كنونی مصرف شیر در ایران 80 تا 90 كیلوگرم است كه این میزان در كشورهای توسعه یافته 350 تا 500 كیلوگرم است.

وی ادامه داد: سرانه شیر در ایران کمتر از نصف استاندارد جهانی است که بر سلامت عمومی تاثیرات ناگواری دارد و به توجه ویژه مسولین نیاز دارد.