hen.jpg

مطالبات دو ماهه گندم‌کاران بابت فروش تضمینی گندم به دولت

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی با بیان اینکه هنوز قیمت‌های جدید خرید تضمینی گندم اعمال نشده است، تاکید کرد: هر چه سریع‌تر قیمت‌های جدید خرید تضمینی گندم اعمال و مطالبات دو ماهه کشاورزان پرداخت شود.
سیدوحیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: علیرغم این‌که نرخ خرید تضمینی گندم در اواخر خرداد ماه از سوی معاون اول رییس‌جمهور دولت دهم افزایش یافت و به همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط ابلاغ شد هنوز این قیمت افزایش نیافته است و بسیاری از کشاورزان از بیست و چهارم خرداد ماه تاکنون طلبکارند.

وی افزود:‌ گندم‌کاران محصول خود را همواره به مراکز خرید تحویل می‌دهند که حتی بهایی برای این محصول به قیمت‌های قبلی هم پرداخت نمی‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور با بیان این‌که دولت به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: این اقدامات باعث کاهش انگیزه کشاورزان برای تحویل گندم به دولت شده است؛ به گونه‌ای که تاکنون دولت توانسته حدود سه میلیون و 600 هزار تن گندم بخرد و از سوی دیگر می‌تواند در کاهش تولید این محصول استراتژیک در سال آینده اثرگذار باشد.

ابطحی اظهار امیدواری کرد دولت کنونی هر چه سریع‌تر اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم اختصاص دهد تا بتوان گندم تولید شده کشاورزان را جمع‌آوری کرد.