chick.jpg

پیش‌بینی تولید بیش از 550 هزار تن گندم در اردبیل/ برداشت مناطق گرمسیری رو به پایان

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
برداشت گندم در اردبیل از نیمه دوم خردادماه آغاز شده، به‌طوری که کار مناطق گرمسیری رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 550 هزار تن از این محصول راهبردی در این استان تولید و عرضه شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی در اردیبل حدود 73 هزار هکتار و دیم حدود 281 هزار هکتار است.

خلیل نیکشاد افزود: برداشت گندم در اردبیل از نیمه دوم خردادماه آغاز شده، به‌طوری که کار مناطق گرمسیری رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود 560 هزار تن از این محصول راهبردی در این استان تولید و عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گندم در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد تقریباً رو به پایان است و برداشت از دیگر مناطق استان در حال آغاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به تولید جو در استان اشاره کرد و ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در اردبیل نیز 107 هزار هکتار بوده که 26 هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است.

نیکشاد تصریح کرد: برداشت جو نیز در شمال استان و مناطق گرمسیری آغاز شده است، به‌طوری که در مراحل پایانی برداشت قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: در آغاز سال زراعی برآورد می‌شد که حدود 190 هزار از این محصول تولید شود، اما با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی و خشکسالی، هم‌اکنون برآورد می‌شود که 150 الی 160 هزار تن از این محصول تولید شود.