hen.jpg

تولید بیش از 600 هزار تن گندم در کردستان

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
با توجه به اینکه کردستان یکی از استان‌های سردسیر کشور است، برداشت گندم آن از 15 روز آینده شروع می‌شود و برآورد می‌شود که بیش از 600 هزار تن از این محصول استراتژیک برداشت شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: یکی از محصولات عمده زراعی تولیدشده استان گندم است که برداشت آن از 15 روز آینده شروع می‌شود.

کمال‌الدین رشادت افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برداشت گندم در استان صورت گرفته است، به‌طوری که ستاد برداشت گندم تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 500 کمباین در استان برای برداشت گندم نیاز است که 900 دستگاه در داخل وجود دارد و مابقی آن از استان‌های مختلف ازجمله فارس با ارسال 350 دستگاه، تأمین می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: 27 اکیپ افت و ریزش در استان تشکیل شده است که نظارت جدی در برداشت این محصول راهبردی را بر عهده دارند و تلاش می‌کنند که ریزش گندم به کمترین حد ممکن برسد.

رشادت تصریح کرد: در سال زراعی جاری برآورد می‌شود که بیش از 600 هزار تن گندم در استان تولید شود که حدود 500 هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از 500 هزار تن گندم در استان تولید شد که فقط 100 هزار تن آن به‌صورت تضمینی خریداری شد، این در حالی است که امسال با توجه به اقدامات انجام‌شده خرید تضمینی بسیار بیشتر از این است.

رشادت در پایان تأکید کرد: کلیه سیلوها و کارخانه‌های آرد و مراکز خرید سازمان تعاون روستایی در اقصی‌نقاط استان آمادگی خرید گندم دارند و طبیعی است که کشاورزان هرکجا که قیمت بیشتری بابت محصولشان دریافت کنند، آن را آنجا به فروش می‌رسانند.