chick.jpg

تولید 29 هزار تن دانه روغنی کلزا در مازندران/ حمایت همه‌جانبه دولت از کلزاکاران

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
کشت کلزا در مازندران با توجه به قیمت مناسب آن و حمایت همه‌جانبه دولت از کشت این محصول، توسعه یافته است، به‌طوری که در سال آینده کشت آن 100 درصد در مازندران افزایش می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: دانه روغنی کلزا یکی از محصولات مهم غذایی است که با توجه به نیاز آن در داخل کشور، به توسعه کشت آن توجه می‌شود.

یحیی ابطالی افزود: در سال زراعی جاری، سطح زیر کشت کلزا در مازندران 14 هزار و 100 هکتار بوده است که برداشت آن تقریباً به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان سطح زیر کشت، حدود 29 هزار تن محصول تولید و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی استان و سایر مناطق هم‌جوار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: کشت کلزا در مازندران با توجه به قیمت مناسب آن و حمایت همه‌جانبه دولت از کشت این محصول، توسعه یافته است، به‌طوری که در سال آینده کشت آن 100 درصد در مازندران افزایش می‌یابد.

ابطالی تصریح کرد: قیمت توافقی هر کیلوگرم کلزا بین یک‌هزار و 550 تا یک‌هزار و 700 تومان است که نسبتاً صرفه اقتصادی مناسبی برای کلزاکاران داشته و از قیمت آن رضایت دارند، به‌طوری که از کشت آن استقبال کرده‌اند.

وی یادآور شد: برای کشت کیفی‌تر کلزا، کارشناسان به‌دنبال ارقام جدیدی هستند که هم راندمان بالایی داشته باشد و هم زودرس باشد که پس از برداشت برنج کشت شود.

ابطالی در پایان تأکید کرد: دولت به‌طور همه‌جانبه از کلزاکاران حمایت می‌کند و تسهیلات و کمک بلاعوض به آنها می‌دهد که این موضوع و مسائل مطرح‌شده دیگه باعث شده است که سطح زیر کشت کلزا سال آینده از 14 هزار و 100 هکتار فعلی به 27 تا 28 هزار هکتار برسد.