hen.jpg

آلمان در فهرست مجاز برای واردات گندم قرار دارد/واردات به شرط تطابق شرایط

چاپ

خبرگزاری فارسalt
در حالی که رویترز گزارش داده است، ایران 600 هزار تن گندم از آلمان خریداری کرده است، معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور گفت: آلمان در فهرست کشورهای مجاز برای واردات گندم قرار دارد.
علی‌اکبر یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه آیا واردات گندم از آلمان که به گزارش رویترز 600 هزار تن بوده است، مشکلی ندارد، گفت: گندم در صورتی که براساس شرایط قرنطینه‌ای ایران باشد، وارد خواهد شد.

به گزارش فارس، واردات محصولات کشاورزی به دلیل احتمال انتقال بیماری و آفات، اختلاط‌های ژنتیکی و بیوتروریسم بسیار حساس است و دستگاههای مسئول پیش از واردات، باید نظر خودشان را اعلام کنند.

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به اینکه، آیا نظر سازمان حفظ نباتات درباره واردات این محموله‌ها اعلام شده است، گفت: بله شرایط قرنطینه‌ای را اعلام کردیم و علاوه بر آن نوشتیم که چه مشخصاتی باید مدنظر باشد.

وی ادامه داد: وقتی محموله‌ وارداتی محصولات کشاورزی به کشور می‌آید، گواهی بهداشت کشور واردکننده با شرایط کشورمان در مرز ورودی مطابقت داده می‌شود و اگر موردی نداشته باشد، وارد می‌شود.

یاسمی گفت: برای ترخیص از گمرک نیز نمونه‌برداری، آزمایش و مطابقت با شبکه قرنطینه‌ای انجام می‌شود و در صورت مجاز بودن ترخیص خواهد شد.

معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: هر محموله از جمله گندم که وارد کشور می‌شود، قبلاً مجوز ورود با شرایط قرنطینه اخذ می‌شود و در مورد گندم این کار انجام شده است و بنابراین هر کشوری از جمله آلمان که در لیست کشورهای مجاز باشد، بازرگانان می‌توانند محصول گندم را وارد کنند.

به گزارش فارس، رویترز  طی گزارشی نوشت، با وجود تحریم‌ها و مشکلات پرداخت پول برای محصولات وارداتی ایران، از آنجایی که پیش بینی‌ها از میزان محصول برداشتی گندم ایران کاهش یافته است، این کشور با خرید بیش از نیم میلیون تن گندم برای پر کردن سیلوهای خود، دوباره به بازارهای بین‌المللی غلات بازگشته است.