chick.jpg

قيمت خريد تضميني گندم هيچ تغييري نکرده است

چاپ

واحد مرکزی خبرalt

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی 7200 ریال و گندم دروم 7500 ریال است و دولت هیچ گونه تغییری در قیمت خرید تضمینی گندم نداده است.
عباس قبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به اینکه میانگین قیمت خرید تضمینی گندم به علت کیفیت مطلوب گندم تولیدی 7300 ریال است افزود: تاکنون یک میلیون و 400 هزار تن گندم به ارزش حدود هزار میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است که 17 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است .

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: استان خوزستان با حدود 700 هزار تن بالاترین رقم خرید تضمینی گندم را داشته است و پس از آن استان های فارس و گلستان قرار دارند.
قبادی با تاکید بر یکسان بودن قیمت خرید تضمینی گندم در سراسر کشور گفت : گندم در نقاط مختلف کشور با قیمت ثابت از کندمکاران خریداری می شود.
وی درباره ذخایر کالاهای اساسی برای تامین نیاز بازار در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده خرید بسیار خوبی انجام شده و وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در 25 سال گذشته بی نظیر بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ذخیره کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و شکر خوب و مطمئن است .
قبادی گفت: کالاهای اساسی خریداری شده با همکاری بخش توزیع در ایام ماه مبارک رمضان بصورت سراسری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
وی درباره سرنوشت ترخیص کره از گمرکات کشور نیز افزود: مقدار معتنابهی کره وارد گمرکات کشور شده است که پس از انجام تشریفات ترخیص ، وارد بازار خواهد شد .