wheat.jpg

مردم نگران ماه‌ مبارك رمضان نباشند/ یارانه مرغ باید از جیب دولت باشد نه تولید كننده

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 در میادین میوه و تره باز فروش مرغ بدون پلاستیك و قطعه شده خلاف قانون است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده این خلاف و یا اعمال افزایش غیر قانونی بهای مرغ به بازرسین اطلاع دهند.
رییس سازمان انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: از سال گذشته بهای مرغ افزایش نداشته است و باید برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان یک افزایش قیمتی صورت گیرد.

محمد یوسفی رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قیمت‌های مرغ در میادین یکسان است و تفاوت در نوع بسته‌بندی است که موجب تفاوت قیمت می‌شود در غیر این صورت اختلاف قیمتی وجود نخواهد داشت.

یوسفی در ادامه افزود: در میادین میوه و تره بار فروش مرغ بدون پلاستیک و قطعه شده خلاف قانون است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده این خلاف و یا اعمال افزایش غیر قانونی بهای مرغ به بازرسین اطلاع دهند.

وی با اشاره به مشکلات مرغ داران افزود: در حال حاضر مرغ‌داران با قیمت فعلی دچار ضرر و زیان می‌شوند و ما نباید راضی به این ضرر باشیم و تنها راهکار رفع این مشکل از نظر تولید‌کنندگان افزایش قیمت مرغ است.

وی در مورد اختصاص یارانه به تولیدکنندگان مرغ گفت: اگر دولت خواهان افزایش قیمت مرغ نیست باید به تولیدکنندگان یارانه‌ای جداگانه ارایه کند چرا که در حال حاضر این یارانه از جیب تولیدکنندگان است نه دولت.

یوسفی در مورد ذخیره‌سازی مرغ در ماه‌مبارك رمضان گفت: مردم نگران مرغ مصرفی خود در ماه‌ مبارك رمضان نباشند؛ برای ماه رمضان تولید و ذخیره مرغ كافی است و تنها خواهش من این است كه مردم قبل از گرانی‌ها، مرغ مورد نیاز خود را خریداری كرده و در فریزر نگه‌داری كنند.

رییس سازمان انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در پایان بهای قیمت مرغ موجود در میدان‌های تره بار را ۵ هزار و ۳۵۰ تومان عنوان کرد.

گفتنی است، هم‌اکنون در برخی میادین میوه و تره بار تفاوت بهای مرغ مشاهده شده است، به عنوان مثال میدان میوه و تره بار هروی مرغ را با قیمت ۵۳۰۰ تومان توزیع می‌شود و در میدان میوه و تره بار شهر جدید پردیس مرغ با‌‌ همان نوع بسته بندی با اختلاف قیمت ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. البته شاید دلیل این امر ناشی از نظارتی باشد که در میدان‌های تره و بار تهران دقیق‌تر انجام می‌شود.