corn.jpg

برداشت بیش از 16 هزار تن کلزا در فارس

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
هم‌اکنون شش‌هزار و 700 هکتار از مزارع کلزای فارس برداشت شده است، به‌طوری که تاکنون 16 هزار تن برداشت شده که این میزان 2.5 برابر تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: تاکنون در شش‌هزار و 700 هکتار از مزارع کلزا، برداشت انجام شده است که این میزان 70 درصد سطح قابل برداشت کلزای استان را شامل می‌شود.

محمدحسن طلعتی افزود: تاکنون 16 هزار تن برداشت شده که این میزان 2.5 برابر تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان برداشت کلزا، تاکنون 14 هزار تن که از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردار است، تحویل کارخانه‌های روغن نباتی سراسر کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: با توجه به قیمت مناسب این محصول و پرداخت به‌موقع مطالبه کشاورزان برآورد می‌شود سال گذشته استقبال از کشت بیشتر کلزا افزایش یابد.

طلعتی در پایان با اشاره به کشت 42 رقم کلزا شامل هفت رقم اصلی باموتانت زودرس کلزا برای اولین‌بار در فیروزآباد تصریح کرد: هدف از این کار دسترسی به ارقام زودرس کلزا در شرایط آب و هوایی و خشکسالی استان و دستیابی به عملکرد قابل قبول است.