wheat.jpg

قیمت خرید گندم 720 تومان تعیین شد

چاپ

خبرگزاری فارسalt
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: نرخ خرید گندم کشاورزان 720 تومان است که چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید برای گندم‌های مازندران در نظر گرفته می‌شود.
رضا افرازه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره خرید تضمینی گندم در مازندران اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در مازندران از 15 خرداد ماه جاری با حضور مباشران خرید در شهرهای شرقی استان مازندران شروع شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئولان خرید گندم در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری و جویبار آماده خرید گندم هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشاورزان به تناوب برای فروش گندم مراجعه می‌کنند که 24 ساعت پس از تحویل گندم پول در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه بانک سپه عامل پرداخت پول کشاورزان است، گفت: نرخ خرید گندم کشاورزان 720 تومان است که چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید برای گندم‌های مازندران درنظر گرفته می‌شود.

افرازه در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی شما از میزان خرید در سال‌جاری چه مقدار است، گفت: میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر از سال قبل است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود پنج هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور میزان نیاز مازندران به گندم را حدود 760 هزار تن اعلام کرد و گفت: در بخش خبازی‌ها نیاز ما 320 تا 360 هزار تن است و در سایر بخش‌ها حدود 400 هزار تن گندم نیاز داریم که از استان‌های دیگر تأمین می‌شود.

وی درباره کیفیت گندم مازندران گفت: گندم مازندران به خاطر داشتن گلوتون از پروتئین مناسبی برخوردار است.

افرازه درباره خرید تضمینی برنج تصریح کرد: تاکنون برای خرید برنج تضمینی تکلیفی برعهده ما گذاشته نشده ولی اگر به ما تکلیف شود اقدام به خرید برنج انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: سال گذشته شش هزار تن برنج از کشاورزان خریداری شد.