wheat.jpg

مرغداران قیمت جدید تخم‌مرغ را تعیین كردند

چاپ

خبرگزاری ایلناalt

 قیمت تخم مرغ در بازار شناور است و این طرح به دلیل نامتعادل بودن قیمت تخم مرغ و بی ثبات بودنش در بازار، نمیتواند اجرایی شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران قیمت فعلی تخم‌مرغ را باعث ضرر مرغداران دانست و از توافق این صنف برای  تعیین قیمت فروش تخم‌مرغ خبر داد.
هدایت الله اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به توافق تعیین بهای تخم‌مرغ به ازای هر كیلو  3860 ازسوی مرغداران گفت: این قیمت باعث امیدواری فعالان این صنف برای ادامه تولید و اطمینان به  بازار  است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرر مرغ‌داران، اتحادیه هزینه‌های تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ را سه‌هزار و 860 تومان از درب مرغداری برآورد کرد.
اصغری تاكید كرد: این قیمتی است كه ما بر آن توافق كرده‌ایم و هم به نفع تولید كننده و هم مصرف كننده است، به دلیل آن كه دولت خرید تضمینی برای تخم‌مرغ ندارد قیمت توافق شده تنها برای امید بخشیدن به تولید كننده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران در پاسخ به این كه درج قیمت بر روی تخم مرغ چه تاثیری می‌تواند بر وضع فعلی بازار داشته باشد، گفت: قیمت تخم‌مرغ در بازار شناور است و این طرح به دلیل نامتعادل بودن قیمت تخم‌مرغ و بی ثبات بودن آن در بازار، نمی‌تواند اجرایی شود.
گفتنی است، این سخنان در حالی عنوان می‌شود  كه دبیر كانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی بازار تخم مرغ و جلوگیری از بی ثباتی قیمت در بازار را اجرای طرح فوق مطرح كرده بود.