hen.jpg

مرغ و گوشت ماه مبارك رمضان تامین است /ذخیره سازی ۷۳ هزارتن مرغ

چاپ

خبرگزاری ایرناalt

 مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام با بیان این كه مرغ و گوشت مورد نیاز ایام ماه مبارك رمضان تامین است، گفت : با اطمینان خاطر از این وضعیت، در حال برنامه ریزی و خرید اقلام مورد نیاز ماه های آتی سال و نوروز ۱۳۹۳ هستیم .
' مصیب محمدیان شمالی ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان كرد: هم اكنون بیش از ۷۳ هزار تن مرغ ذخیره سازی شده و به هر میزان كه مرغداران امكان عرضه داشته باشند از آنها خریداری می كنیم .

وی این موضوع را نیز گفت كه در زمان حاضر كشور در بهترین شرایط ذخیره سازی نهاده ها قرار دارد و میزان ذخایر نهاده ها در بخش دولتی تامین كننده نیاز چند ماه است.
به گفته محمدیان شمالی ، بخش خصوصی نیز ذخیره سازی خوبی انجام داده كه قابل مقایسه با سال های پیشین نیست.
مدیرعامل شركت پشتیبانی دام همچنین با بیان این كه این شركت تعامل بسیار خوبی با تولیدكنندگان شامل مرغداران و دامداران دارد و نیازهای آنها را با قیمت مصوب تامین می كند، گفت: براین اساس هر كیلوگرم كنجاله سویا ۱۰۵۰ تومان ، ذرت ۷۰۰ تومان و جو ۶۵۰ تومان به میزان نیاز دامداران و مرغداران عرضه می شود.
وی میزان فروش نهاده دام به تولیدكنندگان را روزانه ۲۰ هزارتن اعلام كرد.
محمدیان شمالی با یادآوری این كه نهاده های دام با استفاده از ارز مرجع وارد كشور می شود، تاكید كرد كه این ذخایر تا شهریورماه امسال نیاز تولیدكنندگان را تامین می كند.
وی درباره تامین ارز مرجع برای واردات نهاده های دام و طیور گفت: برای واردات نهاده های دام و طیور همچنان برخی مشكلات وجود دارد و در مواردی به همین دلیل برخی كشتی ها مشمول دموراژ( هزینه معطلی كشتی) می شود.
مقام مسوول در وزارت صنعت ، معدن و تجارت درباره فشارهای تحریمی گفت: مشكلات بیشتر ما را آبدیده تر می كند و به طور قطع اگر كوچكترین وقفه ای در كار ایجاد شود ، بلافاصله و به سرعت رفع می شود.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام در باره برنامه این شركت برای ذخیره سازی گفت: امسال با توجه به برنامه ستاد تدابیر و كارگروه تنظیم بازار در خصوص ذخایر استراتژیك و نیازهای جاری ، از برنامه های پیش بینی شده جلوتر هستیم و هیچ مشكلی دراین خصوص وجود ندارد.