hen.jpg

پرداخت فوری پول گندم‌کاران عملی شد

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
مسئول کمیسیون خرید گندم هر روز غروب فلاپی اطلاعات خرید گندم را به سازمان غله انتقال و این سازمان نیز آن را به بانک سپه ارجاع می‌دهد و بلافاصله پول کشاورز پرداخت می‌شود، به‌طوری‌که همه گندم‌کاران ظرف مدت 24 ساعت مطالبات خود را دریافت می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: برداشت

محصول استراتژیک گندم در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه مثل قصر شیرین آغاز شده است، به‌طوری‌که تاکنون 950 هکتار از سطح زیر کشت گندم استان برداشت شده است.

دکتر صفوی افزود: تاکنون کشاورزان از این میزان سطح زیر کشت بیش از 450 تن گندم تحویل مراکز خرید دولتی داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی 720 تومان و دروم 750 تومان است، اما با توجه به کیفیت بالای گندم استان، هر کیلوگرم گندم معمولی 730 تومان خریداری می‌شود.

صفوی ادامه داد: مسئول کمیسیون خرید گندم هر روز غروب فلاپی اطلاعات خرید گندم را به سازمان غله انتقال و این سازمان نیز آن را به بانک سپه ارجاع می‌دهد و بلافاصله پول کشاورز پرداخت می‌شود، به‌طوری‌که همه گندم‌کاران ظرف مدت 24 ساعت مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: 62 کمیسیون خرید گندم در استان وجود دارد که تحت نظارت مراجع ذی‌صلاح هستند و باسکول‌های آنها استاندارد شده و نظارت دقیقی روی آنها می‌شود.

وی یادآور شد: مراکز خرید گندم تا دیروقت آماده خرید گندم از کشاورزان هستند و کشاورز بدون مشکل خاصی محصول خود را به فروش می‌رساند و مطالبات خود را بلافاصله دریافت می‌کند.

صفوی در پایان تأکید کرد: با وجود خشکسالی شدید در مناطق گرمسیری استان، در هر هکتار مزارع گندم دیم 300 کیلوگرم تا یک تن گندم برداشت می‌شود، این در حالی است که هنوز برداشت گندم آبی شروع نشده است.