corn.jpg

ذخیره‌سازی 1000 تن مرغ منجمد در کردستان

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
احتمال اینکه از خردادماه با کمبود مرغ روبه‌رو شویم وجود دارد، به همین دلیل برای تنظیم بازار یک‌هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اعلام این مطلب گفت: این اقدام جهت جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و بر اساس نظر تیم مطالعاتی بازار مرغ، وارد چرخه تنظیم بازار استان می‌شود.

بختیار خلیقی افزود: با توجه به آمارهای جهاد کشاورزی که قرار بود برای جوجه‌ریزی مرغ یک‌روزه در سطح واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی شود این مهم انجام نشده و کمبود مرغ بر چرخه توزیع آن اثر می‌گذارد.
50 هزار تن نهاده دامی توزیع می‌شود
وی از توزیع 50 هزار تن نهاده دامی برای واحدهای مرغداری خبر داد و خاطرنشان کرد: به واحدهای مرغداری که تمایل دارند در زمینه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام نهاده دامی در اختیارشان قرار گیرد به مقدار مشخص در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خلیقی به توزیع کنجاله سویا و ذرت میان تولیدکنندگان مرغداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به ازای یک‌هزار و 800 گرم و دوهزار و 200 گرم مرغ و 10 درصد بالای دوهزار و 200 گرم نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در قالب قرارداد سه‌جانبه بین سازمان صنعت، معدن تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام و مرغداری‌ها اگر چنانچه محصول تولیدی به چرخه بازار با قیمت مصوب تزریق کنند به همان میزان نهاده دامی ذرت در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

به گفته خلیقی، ذخیره‌سازی استراتژیک در مورد نهاده‌های دامی انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
2000 تن شکر در استان کردستان جذب شد

معاون بازرگانی داخلی استان کردستان در مورد تأمین شکر مورد نیاز واحدهای تولیدی یادآور شد: این سازمان میزان دوهزار تن شکر را با قیمت یک‌هزار و 300 تومان جذب استان کرده است.

وی تأکید کرد: به 9 واحد از واحدهای صنعتی قندریزی حدود نیمی از این مقدار شکر تزریق شده است.

خلیقی در پایان اظهار داشت: این واحدها نسبت به تهیه قند در بسته‌های پنج کیلوگرمی شکسته و قند کله با قیمت یک‌هزار و 750 تومان با اختلاف قیمت 300 تومان اقدام کنند.