chick.jpg

افزایش 20 درصدی تولید گندم آذربایجان غربی/ رشد 10 درصدی تولید محصولات آبی

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
برآورد می شود آذربایجان غربی با 360 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم امسال با توجه به وضعیت آب و هوایی بسیار مطلوب 20 درصد افزایش تولید گندم داشته باشد و 630 هزار تن از این محصول استراتژیک تولید شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت گندم در استان 360 هزار هکتار است که 260 هزار هکتار آن دیم و 100 هزار هکتار آبی است.

مقصود قربانی افزود: سال گذشته حدود 500 هزار تن گندم در استان تولید شد که امسال با توجه به وضعیت بسیار مطلوب آب و هوایی برآورد می‌شود با رشد 21 درصد به 630 هزار تن برسد و برداشت آن از اوایل تیرماه شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تولید گندم در استان 500 تومان است که با وجود افزایش نرخ خرید تضمینی همچنان قیمت آن نسبت به هزینه‌ها و دیگر محصولات کم است.

قربانی ادامه داد: وضعیت مطلوب بارندگی‌ها و پراکنش آن و مدیریت صحیح، تغذیه مناسب، مبارزه با آفات باعث شده که کارشناسان پیش‌بینی کنند تولید محصولات آبی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت مطلوب کشت بهاره نیز تصریح کرد: کشت‌های بهاره در سطح 260 هزار هکتار انجام شده است که وضعیت بیسار مطلوب دارند و برآورد می‌شود که امسال 3.5 میلیون تن از انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و عرضه شود.