corn.jpg

کشت ذرت در سطح 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
 کشت ذرت در سطح 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان
15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان به زیر کشت بهاره ذرت رفت.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان با اعلام این

مطلب گفت: کشت ذرت از اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا نیمه‌های اسفندماه ادامه می‌یابد و در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش قیمت علوفه، کشت آن تا اواخر فروردین‌ماه نیز تداوم یافته است و برداشت آن نیز از خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.
محمد قاسمی‌نژاد سطح زیر کشت ذرت بهاره استان را 15 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این سطح شامل 11 هزار و 200 هکتار علوفه‌ای و سه‌هزار و 800 هکتار دانه‌ای است.

وی میانگین برداشت ذرت بهاره علوفه‌ای را 40 تن در هکتار و دانه‌ای را شش تن در هکتار دانست و خاطرنشان کرد: تولید سال جاری ذرت علوفه‌ای 448 هزار تن و دانه‌ای 23 هزار تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ه شهرستان‌هایی که بیشترین سطح زیر کشت ذرت بهاره را دارند اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان‌های دزفول با هشت‌هزار هکتار و اندیمشک با یک‌هزار و 500 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را دارا هستند.

قاسمی‌نژاد با اظاره به اینکه سطح کاشت و تولید ذرت بهاره 15 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از نظر تولید و سطح کاشت ذرت استان خوزستان با اختصاص 35 دردص مقام اول را در کشور دارا است.

وی به ارقام ذرت کشت‌شده در استان اشاره کرد و یادآور شد: هیبرید 704 داخلی و انواع هیبریدهای وارداتی از گروه‌های AS، BC، NS، ZP و اسپیرو از ارقامی است که در استان کشت می‌شود.

قاسمی‌نژاد در پایان تأکید کرد: بخشی از تولید ذرت استان به استان‌های فارس، کرمانشاه و سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود.