chick.jpg

آغاز برداشت کلزا با قیمت پایه دوهزار تومانی/ توزیع بذر ذرت بین کشاورزان

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
در حالی که پیش‌بینی می‌شود 230 هزار تن کلزا در کشور تولید شود، خرید این محصول در برخی از مناطق با قیمت هر کیلوگرم دوهزار تومان در حال انجام است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در کفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: علاوه بر برداشت محصول گندم در بخش کشاورزی محصول کلزا نیز در حال برداشت است و در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در این بخش نداریم.

ناصر توکلی افزود: برای هر کیلوگرم کلزای برداشت‌شده کشاورزان، قیمتی معادل دوهزار تومان تعیین شده است که با توجه به هزینه‌های این محصول مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تعیین‌شده محصولات تابع عرضه و تقاضا است، بنابراین هزینه‌های کشاورزان را جواب می‌دهد.

توکلی ادامه داد: برای کشت ذرت توزیع بذر بین کشاورزان آغاز شده است و درباره مقدار بذر مورد نیاز برای بخش مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بذر مورد نیاز کشت اول محصول ذرت بین کشاورزان توزیع شده است.

 

افزایش سطح کشت دانه‌های روغنی

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: برداشت دانه روغنی کلزا نیز آغاز شده است، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود 230 هزار تن محصول کلزا در سال جاری تولید شود؛ این در حالی است که در سال گذشته سطح کشت حدود 81 هزار تن بود.

توکلی تأکید کرد: سطح زیر کشت محصول کلزا از آنجایی که برای مصارف صنعتی و تولید روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد، در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته سطح زیر کشت سویا 70 هزار و 119 هکتار و تولیدی معادل 167 هزار و 638 تن را شاهد بوده‌ایم و برای امسال با وجود آنکه تازه کشت آن شروع شده است، پیش‌بینی می‌شود 85 تا 90 هزار هکتار کشت شده و میزان تولید نیز به 185 هزار تن برسد.

توکلی در پایان گفت: فصل کار برای کشاورزان آغاز شده و کاشت برخی از محصولات و برداشت برخی دیگر در حال انجام است و در سال زراعی جاری مشکل خاصی از لحاظ کمبود نهاده‌ها و خرید محصولات کشاورزی نداریم.