chick.jpg

جلسات تامین علوفه دامداران بین دو وزارتخانه صنعت و کشاورزی به نتیجه نرسید

چاپ

خبرگزاری فارسalt
اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه جلسه دو وزارتخانه صنعت و کشاورزی برای تعیین تکلیف علوفه دامداران به نتیجه‌ای نرسید، گفت: تحویل علوفه مدت‌دار نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد که به دلیل سفرهای استانی رئیس‌جمهور مقدور نشده است.
سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه جلسه وزارت صنعت،‌ وزارت جهاد و دامداران در تامین علوفه دامداران تولید کننده شیر و گوشت به کجا رسید، گفت: این جلسه برگزار شد اما تصمیمی به همراه نداشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران افزود: شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید برای تحویل علوفه مدت‌دار به دامدار نیاز به تصویب هیئت وزیران است که به دلیل مسافرت‌های استانی رئیس جمهور هنوز این مصوبه انجام نشده است.

به گزارش فارس، در راستای طرح خود کفایی گوشت و ثبات قیمت شیر در بازار تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و دامداران منعقد شده که علوفه مدت‌دار در اختیار دامداران قرار گیرد و بعد از 6 و 9 ماه به ترتیب برای دامداری‌های سبک و سنگین پول علوفه در قالب گوشت تحویل گرفته شود.

شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید تحویل علوفه مدت‌دار نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد و فعلا دامدار باید نقدی علوفه از این شرکت بخرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه دامدار توان مالی برای پرداخت پول نقد ندارد، گفت: در صورتی که  هر چه زودتر علوفه مدت‌دار به دامدار داده نشود نه تنها شاهد بی‌ثباتی دو باره بازار شیر می‌شویم بلکه طرح خودکفایی گوشت هم به نتیجه نخواهد رسید