wheat.jpg

45 درصد كشتارگاههاي سنتي تعطيل شده‌اند

چاپ

رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: 45 درصد كشتارگاههاي سنتي كشور تعطيل و كشتارگاههاي صنعتي جايگزين آنها شده‌اند.

دكتر محسن دستور در خصوص وضعيت اجراي طرح ساماندهي كشتارگاههاي سنتي دام در كشور گفت: اجراي اين طرح يكي از اولويتهاي كاري سازمان است و تاکنون 40 تا 45 درصد کشتارگاه‌هاي سنتي در استانهاي مختلف تعطيل و كشتارگاههاي صنعتي جايگزين شده‌اند.


وي افزود: كشتارگاههاي سنتي از بهداشت كمتري نسبت به كشتارگاههاي صنعتي برخوردارند و بر آنيم تا همه ي كشتارگاههاي سنتي در كشور را تعطيل كنيم.

دستور خاطرنشان كرد: تراكم دامها در برخي از مناطق و همچنين حساسيتهاي منطقه‌اي موجب شده‌اند تا تعطيلي برخي از كشتارگاههاي سنتي طول بكشد اما اگر هر كشتارگاهي يا منطقه‌اي درخواست تعطيلي داشته باشد آمادگي كامل براي اين كار وجود دارد.

رييس دامپزشكي گيلان نيز در ادامه اين گفت و گو گفت: از 41 كشتارگاه سنتي استان، 36 كشتارگاه تعطيل شده اند و فقط 5 واحد كشتارگاه سنتي در استان داريم.

وي افزود: تعطيلي 90 درصدي كشتارگاههاي سنتي استان اقدام موثري در بهداشتي‌تر شدن عرضه دام به بازار در استان بوده است و در حال حاضر 2 كشتارگاه صنعتي دام در استان وجود دارد كه نياز استان را برطرف مي‌كند.

دكتر بشري معاف تصريح كرد: براي تعطيلي 5 واحد باقيمانده با مقاومتهاي محلي و ترس از بيكار شدن سلاخها مواجه هستيم اين درحاليست كه يك واحد در دست ساخت كشتارگاه صنعتي داريم كه مشكل اشتغالزايي را برطرف مي‌كند و مردم نيز بايد كاملا آگاهي داشته باشند كه كشتار دام به صورت سنتي، بهداشتي نيست.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان