wheat.jpg

افزایش 21 درصدی تولید گوشت قرمز در فارس/ سهم 9 درصدی در تولید گوشت قرمز

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
سال گذشته بیش از 78 هزار تن گوشت قرمز در فارس تولید شد که 11.43 درصد رشد داشت، امسال این میزان با 21.79 درصد رشد به 95 هزار تن می‌رسد.
مسئول طرح توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: طرح توسعه کشاورزی در فارس با سرعت قابل توجهی در حال اجرایی شدن است و تاکنون نیز بسیاری از طرح‌های مصوب به بهره‌برداری رسیده‌اند، به‌طوری‌که در دهه فجر سال گذشته فقط 110 طرح در حوزه تولید گوشت قرمز به بهره‌برداری رسید.

حسین طلوعی افزود: اولویت پرداخت تسهیلات در این طرح با فارغ‌التحصیلان و بیکاران است که اهلیت آنها توسط ستاد اجرایی طرح توسعه در سطح شهرستان‌ها مشخص می‌شود، است.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف محوری طرح توسعه افزایش تولید و ایجاد اشتغال است، به‌طوری‌که تعداد زیادی از بیکاران و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود و تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی افزایش قابل توجهی می‌یابد.

طلوعی ادامه داد: سال 90 در استان 70 هزار تن گوشت قرمز تولید شد، این میزان در سال 91 با 11.43 درصد رشد به 78 هزار تن رسیده است و در سال جاری برنامه‌ریزی شده با 21.79 درصد رشد به 95 هزار تن برسد.

وی در پایان صتریح کرد: برنامه‌ای تدوین شده است که تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان تولید گوشت قرمز استان به 103 هزار تن افزایش یابد.