soy.jpg

گوشتهای وارداتی تحت نظارت کامل بهداشتی سازمان دامپزشکی است

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: گوشت منجمد بدون استخوان گاومیش وارداتی (مصرف صنعتی) با رعایت ضوابط و الزامات بهداشتی و نظارت نمایندگان رسمی سازمان دامپزشکی کشور از هندوستان وارد می شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ˈمحسن مشکوةˈ درباره گوشت های منجمد گاومیش وارداتی(مصرف صنعتی)از کشور هندوستان افزود: سازمان دامپزشکی کشور به منظور نظارت بر سلامت گوشت های وارداتی از کشورهای مختلف و از جمله هندوستان نسبت به تدوین الزامات بهداشتی واردات (IHR) اقدام کرده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی ضوابط و الزامات بهداشتی لازم به منظور حصول اطمینان از سلامت دام های کشتاری، توسط دامپزشکی دولتی کشور هندوستان تمام گاوهای کشتاری مورد بازرسی پیش و پس از کشتار قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در این بین سازمان دامپزشکی کشور در راستای وظایف قانونی خود نسبت به اعزام دامپزشکان به کشتارگاه های مورد تایید و نظارت بر تمام مراحل تولید در کشور هندوستان اقدام می کند تا نظارت بر روند تولید گوشت اعمال شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مشکوة گفت: علاوه بر این تمامی محصولات صادراتی پس از انجام آزمایش های لازم در آزمایشگاه های کشور هندوستان و در صورت کسب نتایج آزمایشگاهی مناسب اجازه صادرات دریافت می کنند که همراه هر محموله گواهی بهداشتی دامپزشکی دولتی هندوستان تایید کننده این امر است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این گوشت ها پس از ورود به بندر ورودی توسط کارشناسان دامپزشکی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و پس از اخذ نمونه های لازم نسبت به انجام آزمایشات میکروبی و انگلی بر روی گوشت های وارداتی اقدام می شود تا در صورت کسب نتایج رضایت بخش نسبت به صدور مجوز ترخیص بهداشتی آن ها اقدام صورت پذیرد.

مشکوة گفت: نحوة اقدامات انجام شده و در دست اقدام به گونه ای است که سلامت مصرف کنندگان و هموطنان عزیز به عنوان اولین اصل، مد نظر کلیه مسئولین و کارشناسان سازمان دامپزشکی است.