hen.jpg

تأمین نهاده‌های کشاورزی با قیمت قبلی/ بخش کشاورزی متأثر از حذف ارز مرجع

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
نهاده‌های بخش کشاورزی در حال حاضر با قیمت مصوب‌شده سال گذشته خریداری و توزیع می‌شود و افزایش قیمتی نداریم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: نهاده‌های مورد نیاز کشت پاییزه تأمین و تدارک شده و در حال توزیع است.
ناصر توکلی افزود: در زمینه کود اوره مشکل خاصی وجود ندارد، چون این کود در داخل کشور و توسط پتروشیمی تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، قرار است پتروشیمی نسبت به هر مقدار اوره‌ای که بخش کشاورزی نیاز داشته باشد اقدام کند.

توکلی ادامه داد: سه میلیون و 200 هزار تن کود اوره برای بخش کشاورزی نیاز است که دو میلیون و 500 هزار تن آن توسط پتروشیمی‌های داخل در هر زمانی که لازم باشد، تهیه می‌شود.

100 هزار تن کود فسفاته در حال توزیع استانی برای کشت بهاره

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حدود 700 هزار تن به کود فسفاته در بخش کشاورزی نیاز داریم که در حال حاضر بیش از 100 هزار تن آن آماده شده و در حال توزیع به استان‌ها برای استفاده در کشت بهاره است.

وی یادآور شد: در استفاده از کود فسفاته اگر حدود 500 هزار تن نیز تولید داشته باشیم، کفاف بخش کشاورزی را خواهد داد.

توکلی تأکید کرد: تاکنون قیمت نهاده‌های بخش کشاورزی از قبیل کود، سم و بذر بر اساس آنچه که در سال گذشته مصوب شده انجام می‌شود و افزایش قیمتی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حذف ارز مرجع و تأثیر آن بر نهاده‌های بخش کشاورزی اظهار داشت: این بخش نیز همچون سایر بخش‌ها تحت تأثیر بالا رفتن و پایین آمدن ارز و همچنین تغییرات و حذف ارز مرجع خواهد بود.

توکلی در پایان گفت: وضعیت تولید در بخش کشاورزی در حال حاضر مطلوب است و سعی می‌شود کشاورزان کمترین لطمه را از تحولات اخیر بازار ببینند