hen.jpg

مديرعامل اتحاديه مرغداران: روند كاهشي قيمت مرغ تا دهم ماه رمضان ادامه دارد

چاپ

رييس هيات مديره اتحاديه مرغداران گوشتي كشور با انتقاد از عدم اعلام قيمت كف براي خريد هر كيلو مرغ، اظهار كرد: طبق اعلام وزارت بازرگاني مرغ قيمتي ندارد و عرضه و تقاضاي بازار تعيين‌كننده قيمت اين محصول است كه اگر درپي كاهش توليد قيمت اين محصول به پنج هزار تومان رسيد، مردم گلايه نكنند.

محمد يوسفي اظهار كرد: در حال حاضر به دليل بالا بودن ميزان توليد، قيمت مرغ بسيار پايين بوده است اما به دليل مقرون به صرفه نبودن توليد و نداشتن قيمت پايه، توليد و جوجه‌ريزي در ماه‌هاي آينده كاهش مي‌يابد تا قيمت به تعادل برسد.


وي با بيان اين‌كه براي ماه رمضان 160 هزار تن مرغ گرم توليد مي‌شود، گفت: واردات مرغ منجمد بسيار بيشتر از دو هزار تن اعلام شده است و اين امر در حالي انجام مي‌شود كه مرغ روي دست توليدكنند مانده و دولت به نرخ كيلويي دو هزار و 900 تومان خريداري مي‌كند. از سوي ديگر ظرفيت‌هاي زيادي از صنعت مرغداري خالي مانده كه جاي تاسف است دولت به جاي حمايت از توليد داخل و تامين نياز كشور از طريق توليدات داخلي اقدام به واردات حتي از كشورهايي همچون لهستان كرده كه اين كشور توليدات بالايي ندارد و خود واردكننده مرغ است و مشخص نيست مرغ صادراتي به ايران را از كجا خريداري و تامين خواهد كرد.

يوسفي اظهار كرد: طبق روال هر ساله در حالي كه پنج روز به ماه رمضان مانده قيمت مرغ افزايش مي‌يافت امسال حتي نسبت به 10 روز پيش كاهش قيمت را به دليل بالا بودن ميزان توليد داريم.

مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي استان تهران ادامه داد: اكنون به دليل بالا بودن توليد، تقاضا نمي‌تواند تعيين‌كننده قيمت باشد اما در پي اين روند، جوجه‌ريزي كاهش و قيمت افزايش مي‌يابد كه اميد است در آن شرايط دولت از تعزيرات حكومتي استفاده نكرده و همچون شرايط فعلي بازار تعيين‌كننده قيمت باشد.

به گفته وي قيمت مرغ رو به كاهش است و اين روند كاهشي تا دهم ماه رمضان ادامه دارد و تا پس از آن با كاهش جوجه‌ريزي قيمت افزايش خواهد داشت.

يوسفي خاطر نشان كرد: هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري دو هزار و 300 تومان و در بازار سه هزار و 200 تا سه هزار و 300 تومان عرضه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، قيمت مرغ زنده در مقايسه با هفته گذشته كيلويي 100 تومان كاهش يافته كه به همين نسبت اين كاهش در بازار مصرف تاثير داشته است.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان