soy.jpg

کشاورزان بخوانند...

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در گلخانه‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب با بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای، افزایش بهره‌وری آب مصرفی و تا حدودی کاهش تبخیر و ممانعت از رشد علف‌های هرز نیز حاصل می‌شود.
سعداله اسکندری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: میزان عملکرد در کشت گلخانه‌ای نسبت به کشت روباز بیشتر است، در نتیجه کشاورزانی که دارای اراضی کوچک و مقدار محدودی از آب، درآمد کافی و مناسبی دارند.
وی تشریح کرد: با افزایش عملکرد در واحد سطح منافع و سود مناسبی نصیب کشاورزان می‌شود.

اسکندری به امکانپذیر بودن صادرات محصولات گلخانه‌ای، ادامه داد: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه‌ای به علت کنترل عوامل مؤثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می‌توانیم این تولیدات را تأثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از قیمت محصولات نوبرانه محصولات گلخانه‌ای گفت و یادآور شد: قیمت قابل توجه محصولات گلخانه‌ای نوبرانه در بازار باعث درآمد بیشتر تولیدکنندگان و زمینه‌ساز توسعه کشاورزی و اقتصادی می‌شود.

اسکندری تأکید کرد: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسانتر است.