chick.jpg

قاچاق بره ایرانی به عراق

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
به‌دلیل کیفیت بالای بره ایرانی، سالانه تعداد زیادی بره 10 الی 12 کیلوگرمی به عراق قاچاق می‌شود که با مبارزاتی که انجام شده، از حجم آن کاسته شده است.
معاون تولیدات دامی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با تولید 16 هزار تن ماهی قزل‌آلا، سالانه 20 درصد این نوع ماهی پرورشی در استان چهارمحال و بختیاری تولید و به سایر نقاط ازجمله تهران انتقال داده می‌شود.
برزو هیبتیان با اشاره به اینکه 10 درصد از منابع آبی کشور در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، افزود: وجود منابع آبی کافی نقش مهمی در کشاورزی استان داشته و باعث رونق این بخش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک قرارداد، صادرات ماهی قزل‌آلا در استان آغاز شده و یک تن از این فرآورده گوشتی به کشور عربستان صادر می‌شود.

معاون تولیدات دامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه دائمی محصولات دامی و کشاورزی ایران در اربیل عراق نیز آغاز به کار کرده و انواع ماهی و محصولات دامی و کشاورزی در این مکان عرضه می‌شود.

هیبتیان در پایان یکی از دلایل گرانی گوشت در داخل را قاچاق دام دانست و تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی بره 10 الی 12 کیلوگرمی به عراق قاچاق می‌شود که با مبارزاتی که انجام شده، از حجم آن کاسته شده است.