hen.jpg

اعلام آمادگي استان جهت توسعه صادرات محصولات كشاورزي و صنايع تبديلي

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

رييس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان رضوي از اعلام آمادگي استان جهت توسعه صادرات محصولات كشاورزي و صنايع تبديلي خبر داد.
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان رضوي؛ علی شریعتی مقدم در کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان افزود: با توجه به مزيت‌هاي زيادي كه در اين استان داريم مي‌توانيم عهده‌دار صادرات محصولات كشاورزي ساير استان‌ها نيز باشيم.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادي بخش كشاورزي و صنايع تبديلي در گروي توسعه صادرات اين محصولات است تصریح‌کرد: بايد در بخش كشاورزي به دنبال توسعه بازارهاي صادراتي و به ويژه صادرات پايدار براي ايجاد ارزش افزوده در اين بخش باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه به دنبال توليد صادراتي در بخش كشاورزي مي‌باشيم، ادامه داد: بايد براي كاهش قيمت تمام شده توليدات در بخش كشاورزي اقدام ويژه‌اي شود.
وي بر ضرورت اهميت بازاريابي و بسته‌بندي در صادرات محصولات كشاورزي تاكيد و عنوان كرد: آمار گمركات در سال‌هاي گذشته نشان از افزايش وزني دارد و بايد بر روي محصولاتي كه براي كشور ارزش فراواني دارد كار ويژه‌اي انجام دهيم.
پيش شرط حضور در بازارهاي جهاني رعايت استانداردها و توليد محصولات ارگانيك است
عضو شوراي ملي زعفران همچنین با تاكيد بر اينكه پيش شرط حضور در بازارهاي جهاني رعايت استانداردها و توليد محصولات ارگانيك است، بيان داشت: متاسفانه روح حاكم بر توليدات كشاورزي كشور توليد صادرات‌گرا نمي‌باشد.
رييس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان رضوي همچنین خواستار ارتباط دانشگاه و صنعت در توسعه صادرات محصولات كشاورزي شد و خاطر نشان كرد: بايد در توليد محصولات كشاورزي به منابع آب و خاك توجه ويژه‌اي داشته باشيم.