hen.jpg

مديركل نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي: هنوز براي عرضه مرغ تازه در بورس از ما استعلام نشده است

چاپ

درحالي كه به گفته مسوولان بورس كالا، عرضه مرغ غير منجمد در بورس منتظر تاييد سازمان دامپزشكي است و بعد از ماه رمضان در اين بازار عرضه مي‌شود، مديركل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي دامپزشكي اعلام كرد: تاكنون براي عرضه مرغ تازه و غير منجمد در بورس كالا از سازمان دامپزشكي استعلام نشده است.

هادي تبرايي  اظهار كرد: اولين شرط براي عرضه مرغ تازه در بورس كالا، داشتن پروانه بهداشتي بهره‌برداري دامپزشكي براي كشتارگاه عرضه‌كننده اين محصول است. همچنين بايد مرغ غيرمنجمد به صورت قطعه‌بندي و بسته‌بندي طبق پروانه بهره‌برداري دامپزشكي عرضه شود.


وي تصريح كرد: سومين شرط عرضه مرغ گرم در بورس كالا نيز مورد تاييد بودن سيستم حمل و نقل و كليه ويژگي‌هاي ظاهري و ميكروبي محصول است.

تبرايي تاكيد كرد: محصولي كه در بورس كالا عرضه مي‌شود بايد داراي برند و هويت باشد تا قابليت رديابي و كنترل را داشته باشد كه تنها راه آن بسته‌بندي محصول است.

مديركل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي دامپزشكي خاطرنشان كرد: مرغ گرم در همه استان‌هاي كشور به جز تهران به صورت بسته‌بندي عرضه مي‌شود اما در تهران طي هفت سال اخير به دليل عدم همكاري عاملان، اجرايي نشده است.

گفتني است پيش از اين نيز بورس كالا و اتحاديه مرغداران عرضه مرغ گرم در بورس را به دليل مشكلات بسته‌بندي رد كرده بودند كه به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه اجراي طرح بسته‌بندي مرغ در استان تهران پس از گذشت بيش از هفت سال و چندين بار وعده، نهايتا در دقيقه 90منتفي و به زماني ديگر موكول شد، ‌امكان عرضه مرغ در بورس كالايي در آينده‌اي نزديك امكانپذير نباشد.

از سوي ديگر هم‌اكنون 80 درصد مرغ مصرفي در تهران به صورت فله و لا به لاي پودر يخ از استان‌هاي همجوار وارد مي‌شود. با توجه به اينكه در همه استانها گوشت مرغ بسته‌بندي مي‌شود و بايد عنوان كشتارگاه، هويت مرغ توليد شده و زمان كشتار بر روي كالاي بسته‌بندي قيد شود، محصولات كيفي و درجه يك در اين استانها عرضه و محصولات رده پايين‌تر به صورت فله و گمنام روانه ميدان بهمن استان تهران مي‌شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان