chick.jpg

30درصد محصولات كشاورزي در انبارها از بين مي‌روند

چاپ

باشگاه خبرنگاران جوانalt

مشاور كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان‌رضوي گفت: 30 درصد محصولات كشاورزي در انبارها از بين مي‌روند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران منوچهر سلطاني افزود: اگر بتوانيم اين عدد را به چرخه صادرات بازگردانيم خواهيم توانست تحولي عظيم در بخش صادرات محصولات كشاورزي ايجاد كنيم.
وي با انتقاد از نبود آمارهاي دقيق در بخش توليد محصولات كشاورزي و صادرات اين محصولات، ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد كل توليد پسته استان خراسان‌رضوي به خارج از كشور صادر مي‌شود و اين در حالي است كه در آمارهاي رسمي اين عدد صفر است.

وي با اشاره به وجود اداره‌اي براي صادرات و واردات محصولات كشاورزي در وزارت جهاد كشاورزي، بيان كرد: بايد چنين تشكلي در راستاي ضرورت ايجاد چارچوب مشخص در بحث آمار صادرات محصولات كشاورزي ايجاد شود.

مشاور كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان‌رضوي ادامه داد: ايجاد چارچوب مشخص در بحث آمار براي صادرات محصولات كشاورزي در كشور ضروري است.

وي حمل و نقل را يكي از مهمترين مشكلات صادرات محصولات كشاورزي در كشور دانست و گفت: بايد براي محصولات كشاورزي از كاميون‌هاي سردخانه‌دار استفاده كنيم