chick.jpg

ارائه 350 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان شهریاری طی سال 91

چاپ

خبرگزاری ایانا

altفرماندار شهریار از ارائه 350 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان این شهرستان طی سال 91 خبر داد.
سیدعباس جوهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از مهمترین و زیربنایی‌ترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری است، طی سال‌های اخیر حمایت از این بخش در دستور کار دولت قرار گرفته است که در این زمینه گام‌های مؤثری نیز برداشته شده است.

وی افزود: طرح تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از چندین سال پیش در مجلس به تصویب رسید و در سال 82 در تمام استان‌های کشور آغاز به کار کرد و در کنار دیگر نهادهای حمایتی از بخش کشاورزی به ارائه تسهیلات به این بخش پرداخت.
راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی شهریار با اعتبار اولیه 51 میلیارد ریال
فرماندار شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: در قوانین مربوط به تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مقرر شده است که 49 درصد از کل اعتبار اولیه از سوی دولت و 51 درصد نیز از سوی کشاورزان تأمین شود.

جوهری با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این صندوق در شهریار بیش از اعتبار برخی استان‌های کشور بوده است، ادامه داد: این صندوق در شهرستان شهریار با 51 میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز به کار کرد که 49 درصد سهم دولت با پرداخت 12.5 میلیارد ریال از سوی استانداری تهران و 12.5 میلیارد ریال نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین شد.
ارائه 350 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان شهریاری طی سال 91
وی تصریح کرد: 25 میلیارد ریال سهم پرداخت شده دولت به‌حساب صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار، به‌صورت بلاعوض است که این خود یک کمک بسیار بزرگ به کشاورزان در جهت رشد و شکوفایی بخش کشاورزی کشور است.
جوهری یادآور شد: هیئت مؤسس این صندوق در شهرستان شهریار، با انتخاب 14 نفر از کشاورزان بخش‌های مختلف این شهرستان و دو نفر به‌عنوان نماینده فرمانداری، آغاز به کار کرد و طی سال جاری بیش از 35 میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام با نرخ بهره هفت درصد به کشاورزان و فعالان این عرصه در شهریار ارائه شده است که در حال حاضر از این میزان حدود 20 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در نوبت پرداخت قرار دارد.
توسعه بخش کشاورزی در گرو حمایت از فعالان این عرصه
این مقام مسئول تأکید کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، محاسن متعددی دارد که مدیریت خود کشاورزان، اختیار در تعیین میزان وام، چگونگی دریافت و باز پرداخت آن، عدم وجود مشکلات ضمانتی و...، از آن جمله است، که این محاسن موجب استقبال گسترده کشاورزان از این طرح شده است.
وی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از قدرت بسیار بالایی جهت حمایت از کشاورزان برخوردار است و امید می‌رود با بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت عالی این طرح، بتوان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر بخش کشاورزی در کشور بود.