wheat.jpg

همکاری سازمان دامپزشکی و اتحادیه دامداران در جلوگیری از بیماری‌ دامی

چاپ

خبرگزاری فارسalt
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: امروز تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان دامپزشکی کشور و اتحادیه سراسری دامداران با هدف پیشگیری از بروز بیماری در دامها امضاء شد
سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر اظهارداشت: اجرای این تفاهم‌نامه به کاهش ضایعات و ضرر و زیانس دامداران و افزایش درآمد آنها منجر می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: مفاد این تفاهم‌نامه بیشتر بر اجرای خدمات ترویجی با رویکرد پیشگیری بهتر از درمان، تمرکز دارد.

وی افزود: قرار است اتحادیه سراسری دامداران ایران با اقدامات فرهنگی و ترویجی از طریق سامانه پیام کوتاه، انعکاس اخبار بهداشتی و ایمنی در سایتها و مجلات به این کار اقدام کند.

سلطانی افزود: همچنین سازمان دامپزشکی کشور نیز در صدور مجوز‌های واگذاری بر اساس اصل 44 و انجام برنامه‌های واردات و صادرات ، اتحادیه سراسری دامداران را در اولویت قرار می‌دهد.

به گفته سلطانی با توجه به اعتبارات مناسب سازمان دامپزشکی کشور و گستردگی کار مبارزه و جلوگیری با بیماری دامی این اتحادیه می‌تواند کمک مناسبی برای این سازمان باشد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: بعد از امضای تفاهمنامه نشست نهایی در اردیبهشت سال ۹۲ انجام و کار به مرحله اجرا می‌رسد.