wheat.jpg

*شكايت مرغداران به كميسيون اصل90*

چاپ

مديرعامل اتحاديه مرغداران كشور: 2 هزار تن مرغ منجمد در راه واردات، افزايش قيمت مرغ در ايام ماه رمضان، طبق روال هر ساله

مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي با اشاره به افزايش مقطعي قيمت مرغ در نزديكي ايام ماه رمضان طبق روال هر ساله گفت: قيمت خريد هر كيلو مرغ زنده درب واحدهاي مرغداري دو هزار و 200 تا دو هزار و 300 تومان و هر كيلو مرغ گرم در بازا مصرف سه هزار و 500 تا سه هزار و 550 تومان است.


حسين مقدم‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هر ساله قبل از ماه رمضان با افزايش قيمت مواجه بوده و از نيمه ماه رمضان قيمت‌ها كاهش مي‌يابد.

وي افزود: با توجه به اين‌كه پيگيري‌هاي فراوان از سازمان حمايت از مصرف‌كننده و توليدكننده براي تعيين قيمت كف خريد مرغ زنده و جلوگيري از ضرر مرغداران بي‌نتيجه بوده و در اين زمينه با وزارت بازرگاني به توافق نرسيديم، به كميسيون اصل 90 شكايت كرده‌ايم.

مقدم‌نيا اظهار كرد: با توجه به اين‌كه تضمين محصولات كشاورزي جزو وظايف متوليان امر است و طبق قانون افزايش بهره‌وري بايد قيمت كف براي خريد محصولاتي كه توليدكنندگان براي خريد محصولاتي كه توليدكنندگان آن متضرر هستند، در نظر گرفته شود اما اين حمايت‌ها از توليد اعمال نمي‌شود.

مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي تصريح كرد: افزايش قيمت خريد مرغ زنده مقطعي است و از نيمه ماه رمضان كاهش مي‌يابد كه مسوولان امر براي جلوگيري از افزايش قيمت در ماه رمضان مي‌توانستند تعيين قيمت كف را براي پس از ماه رمضان وعده دهند تا از توليد حمايت شود و ادامه داشته باشد.

وي با اشاره به افزايش 45 درصدي قيمت هر كيلو ذرت طي سال جاري اظهار كرد: قيمت كارشناسي شده هر كيلو مرغ زنده در ارديبهشت ماه توسط وزارت جهاد كشاورزي دو هزار و 360 تومان به وزارت بازرگاني اعلام شد اما وزارت بازرگاني اين ابلاغيه وزير جهاد كشاورزي را اجرايي نكرد.

به گفته مقدم‌نيا با توجه به اين‌كه قيمت خريد هر كيلو مرغ منجمد آماده طبخ دو هزار و 900 تومان است و فروش مرغ به اين قيمت براي توليدكنندگان ضرر بوده تمايلي به فروش مرغ منجمد به وزارت بازرگاني نداشته كه دو هزار تن مرغ منجمد در حال واردات به كشور است اين در حالي است كه بسياري از ظرفيت‌هاي واحدهاي توليدي خالي مانده و مرغ توليدي به قيمت بسيار پايين روي دست مرغداران مانده است.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان