corn.jpg

افزايش قيمت تخم‌مرغ به دليل عدم تمايل به جوجه‌ريزي

چاپ

alt

رييس اتحاديه مرغ تخم‌گذار اعلام كرد: به دليل كاهش قيمت خريد هر كيلو تخم‌مرغ از توليدكنندگان و بي‌رغبتي به جوجه‌ريزي، قيمت تخم‌مرغ از شانه‌اي چهار هزار و 100 تومان درب مرغداري به چهار هزار و 300 تومان افزايش يافته است.


هدايت اصغري در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ‌در حاليكه طبق قرارداد با وزارت بازرگاني قرار بود هر شانه تخم‌مرغ از چهار هزار تومان توليد به قيمت چهار هزار و 500 تومان به دست مصرف‌كننده برسد، سازمان ميادين ميوه و تره‌بار به جاي خريد هر كيلو تخم‌مرغ به قيمت دو هزار تومان، اين محصول را كيلويي هزار و 600 تا هزار و 800 تومان از توليدكننده خريداري و توليد را از حالت اقتصادي خارج كرد.

وي تصريح كرد: در پي كاهش قيمت خريد و مقرون به صرفه نبودن توليد تعدادي از توليدكنندگان از جوجه‌ريزي خودداري كرده و هم اكنون به دليل عدم تمايل به جوجه‌ريزي قيمت هر شانه تخم‌مرغ درب واحدهاي مرغداري 200 تومان افزايش يافته است.

اصغري با ابراز انتقاد از هدايت بازار تخم‌مرغ توسط واسطه‌ها، اظهار كرد: در حاليكه طي ماه اخير هر شانه تخم‌مرغ سه هزار و 200 تا سه هزار و 600 تومان از مرغدار خريداري و مرغداران متضرر شدند، بازار مصرف هم از اين كاهش قيمت بي‌بهره بوده و به دليل وجود واسطه، قيمت هر شانه تخم‌مرغ از شش هزار تومان هيچ تغييري و كاهش نداشت.

به گفته رييس اتحاديه مرغ تخم‌گذار هم اكنون هر شانه تخم‌مرغ درب واحد مرغداري چهار هزار و 200 تومان است اما در بازار مصرف با تفاوت حدود دو هزار توماني عرضه مي‌شود كه ضروريست در راستاي اصلاح شبكه‌هاي واسطه‌اي اقدام شود.

وي اظهار كرد: مسوولان امر نبايد از ارزان شدن قيمت كف محصولات خوشحال باشند بلكه كاهش قيمت از نرخ كف خريد زنگ خطر توليد است چراكه پس از آن شاهد گراني محصول و كاهش توليد آن خواهيم بود لذا بايد از توليد اقتصادي حمايت شود و قيمت خريد از نرخ پايه و كف، كاهش نيابد تا توليد بدون نوسان ادامه داشته باشد.

به گفته اصغري در ماه رمضان مشروط به حمايت و كمك از توليد افزايش قيمت نخواهيم داشت و دولت نبايد اجازه دهد قيمت خريد محصول از قيمت كف كمتر شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان